marți, 1 noiembrie 2016

Ultimul Mohican de James. F. Cooper

    Un clasic reusit, o frumoasa epopee despre lupta dintre clanurile de indieni,si pastrarea identitatii unui neam periclitat de un alt popor.
Romanul te poarta in timp,pe meleagurile indepartate ale unei Americi schimbate fata de cum o stim noi,impartita in clanuri de indieni,dar si in colonisti care si-au facut domiciliu pe teritoriul indienilor.Acest lucru duce doar la un singur deznodamant :razboaie sangeroase pentru pastrarea locului si supravietuirea unui neam prin distrugerea altora.
Stiu ca suna banal dar daca ve-ti citi romanul ve-ti intelege ca e greu sa scriu in cateva cuvinte despre cat de impresionant este romanul.
   Desi romanul mi-a placut,am avut unele dificultati cu acesta,deoarece unele detalii erau plictisitoare,personajele erau antitetice si repetitive,si pe deasupra ingrozitor de multe.Din pacate nici nu stiu,de fapt stiu ca fiecare roman trebuie sa aiba un protagonist,aici mi-a fost greu sa-l indentific,iar dupa vreo 200 de pagini am renuntat sa-l mai caut.
Am spus mai sus ca erau multe clanuri de indieni (delawari,mohatki,mohicani...),desi la un moment dat autorul face o prezentare a unui trib (de fapt le-a prezentat pe toate),iar acest lucru mi-a atras mai mult atentia deoarece detaliile erau savuroase,explica credinta si divinatile lor,razboinii,tatuajele si semnificatiile lor,si asta mi-a amintit de un serial pe care-l urmaresc acum.
   Peste toate astea autorul are un talent fantastic de a creiona detalii cu mestesugul unui Pictor experimentat,te face sa te simti acolo,tu,cititor,in mijlocul acelor peisaje foarte frumoase,iar asta este un atuu pentru carte si pentru autor,deoarece putine carti m-au lasat uimit de exactitatea si siguranta care te inconjura.Vroiam ca acele descrieri sa fie interminabile .
   Stiu ca voi mai gasi cuvinte de lauda pentru aceasta raza a istoriei dar vreau sa inchei prin a spune ca,romanul este un most-read pentru cei care vor sa descopere personaje interesante,descrieri rapitoare,si un autor puternic,sigur de el,pregatit sa de-a lumii o parte din imaginatia lui  debordanta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu