duminică, 8 ianuarie 2017

Eclipsa de Stephenie Meyer

Al treilea volum al seriei Amurg a fost.........dezamagitor.
Ok,am stability deja faptul ca Meyer scrie o descriere superba si mortal,dar personajele si cliseele m-au facut aproape sa renunt la roman.Doar curiozitatea mi-a determinat imaginatia sa continui aceasta seria,si sa ma apuc si romanul final al serial.
Actiunea nu sufera cine stie ce scimbare,,stilul ramane liber,captivant si promitatoe.Actiunea e vie,palpita,si tinde sa creeze iluzii vizuale,un atuu al autoarei.
Descrierile si ele uimesc,unele prin simplitate,altele prin modul cum sunt illustrate.dar asta nu acopera greselile si confuziile care apar.
Am avut impresia ca acesta este unul dintre cele mai melancolice romane citite,dar poate ma insel.
Cand am crezut ca romanul se indreapta catredirecte buna,autoarea ne arunca in interiorul unei crize adolencentine,si in bratele unui triunghi amoros.
Cliseic !
Nu spun ca actiunea stopeaza,dar am impresia ca a regresat la inceput,prezenta Victoriei si amentitarilor ei,nu denota altceva decat o regresie.Bella e tot copilaroasa,nesabuita si impiedicata plus este obligata sa aleaga intre iubirea lui Edward si iubirea lui Jacob.Alegerea este simpla,si este usor de ghocot,asta nici nu mi-a placut,m-am asteptat tot timpul sa-l aleaga pe Jacob,dar Meyer tine musai sa ma dezamageasca.Nu sunt sigur daca filmul ar fi mai bun sau ,dar eu sunt de parere ca romanul este mai special,mai personal decat filmul,fiind capabil sa trasmita anumite stari.
Sper la o imbunatarile de la romanuil final,nu un happy end,desi c-am asta o sa primesc.Seria a fost frumos descrisa dar nu cred ca cei trecuti de 20 de ani mai pot gusta pe deplin din ea.Aceasta serie ar trebui sa aiba limita de varsta,daca se vrea o serie de succes.

Desi nu m-am rasturnat pe spate de uimire romanul a fost frumos,copilaresc,potrivit pentru perioada de izolare datorata zapezii,in compania unei cani de ciocolata calda si a peisajului de iarna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu