marți, 25 aprilie 2017

Copilul fluviului de Paul Mc Auley

Ceea ce face cartea asta sa fie un roman SF mai bun decat restul este modul cum acesta iti invadeaza mintea si sufletul si creaza legaturi intre tine si personaje,facandu-te o piesa importanta in decorul  magic al romanului.
Aceasta carte nu duce lipsa nici de personaje,nici de descrieri superbe si rapitoare,are tot ce trebuie unui roman de succes.Personajele sunt oarecum miterioase,au o nota dictincta,ce lasa detaliile sa curg intr-un mod natural ce te cucereste fara a-ti da seama si te prinde in vraja lui pana la final.
Autorul ne da treptat detaliile si creeaza imagini veridice cu ajutorul unei descrieri absolut geniale.
Nu pot spune ca am simtit nevoia sa o las din mana nici o clipa deoarece stilul folosit e dea dreptul seducator.
Personajul principal,un copil in cautarea propriei identitati,este frumos reliefat,veridic,asa cum poate fi un copil,adica curios.Daca ma gandesc bine tipul asta seamana o leaca cu mine.Desi sunt destule personaje autorul il lasa in prim-plan pe el,si misterul lui,iar intraga evolutie palpita si creste odata cu personajul deoarece el este practic soarele,centrul romanului.
Inceputul dupa mine face intreaga esenta a romanului,felul cum pescarul il descopera pe Yama(ete ca nu am uitat cum il cheama pe personajul principal) intr-un fel de chestie plutitoare langa o femeie moarta,mi se pare de-a dreptul o imgine usor de ilustrat,dar cu un pternic impact emotional,si care mai lasa pe deasupra semne de intrebare.
Eu unul am avut catena,si sunt un pic dezamagit ca nu am aflat tot ce vroiam,dar poate ca in volumul al doilea autorul nu se mai zgarceste in scoaterea ideilor interesante din desaga.
Stiu ca dau un spoiler dar nu pot sa tac,fiindca mi se pare misto rau de tot ce se intmpla cu masinile asa cum le numeste autorul,Yama le poate controla,o parte din mostenirea genetica,cel mai probabil desi nu stiu sigur.
Ideea mi se pare originala,frumos ilustrata,cu personaje care iti intra in cap,si raman multa vreme,rezultatul unui maestru in arta scrisului,al detaliilor,un cunoscator in botnica (descrieri superbe de copaci metamorfozati si flori),personaje antitetice frumos reliefate,locuri si peisaje care te lasa fara cuvinte,si nu in ultimul rand o poveste studiata,bine scrisa,obsedanta,perfecta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu