miercuri, 22 februarie 2017

Pustiul avocat de John Grisham

Aceasta carte a reusit sa-mi faca calatoria pana la Bucuresti una memorabila,intensa,inconjurata de mister,un criminal de negasit in aparenta o crima perfecta.
Mi-a placut faptul ca a schimbat un pic personajele,cel principal nu este un criminal,ci un avocat in devenire,anume un pusti de 13 ani.Genul acesta de personaje imi plac pentru copilaria lor,dar Theo a fost o surpriza placuta prin maturitatea gandirii de care da dovada.
Stilul enigmatic si copilaros in care scrie autorul,mi se pare un pic pentru copilasi,dar romanul ca ansamblu a fost ok.Acesta nu evita termenii de specialitate,uneori ne introduce in legislatia si activitatile unui avocat originar din America,conturand diferentele dintre acestea si cele din Romania.
Trecand peste partea,hai sa o numesc educationala,desi nu e chiar termenul potrivit,romanul are toate avantajele unui roman politist.
Stilul alert a fost ca de fiecare data unul potrivit cu motivul cartii si tema a fost descrisa cu aceeasi atentie cu care ai descrie un proces,ceea ca ma pune putin pe ganduri si ma face sa ma intreb daca acest roman nu este inspirat din realitate.
A fost un pic interesant faptul ca Theo isi ajuta colegii si prietenii ca un avocat adevarat,profitand la maxim de avantajul de a avea doi parinti avocati.Cunostiintele lui sunt clar mai numeroase dect ale unui pusti de 13 ani,acesta demonstrand mentalitatea avansata de adult si cunostintele mari in domeniul dreptului.
Descrierile nu au fost nici multe dar nici scurte si seci,au fost exacte fara a fi plictisitoare sau insuficiente,iar prin intermediul lor am putut sa-l vad cat mai bine pe Theo in mediul lui obisnuit,natural,ca pe un devarat avocat,si u un copil care aspira spre ceva greu de obtinut.
Nu stiu daca are legatura sau nu daram si volumul treisi vreau neaparat sa-l citesc acum sa vad ce surprize imi pregateste autorul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu